Există mobilierul de birou perfect?
Spațiul de lucru de la birou poate fi o provocare, mai ales când este vorba de aranjarea lui, deoarece trebuie să exprime atât profesionalism, cât și funcționalitate și eleganță. De asemenea, este foarte important să amenajezi încăperea după bunul plac, într-un mod cât mai personalizat, pentru ca starea bună să fie prezentă zi de zi.
Piesele must-have dintr-un birou sunt masa PC, biblioteca, etajerele, masa de cafea și o potențială canapea pentru clienți.
Cuprins:
- Alege mobilierul de birou potrivit
- Detaliile adaugă o aură personală biroului
- Selectează schema de culori potrivită
- Iluminarea este și ea importantă
1. Alege mobilierul de birou potrivit
Subiectul fiind vast și părerile multiple și împărțite, este esențial să ținem cont de mai mulți factori pentru a obține un spațiu de lucru optimizat.
Mobilierul potrivit pentru birou te poate face să-ți schimbi percepția asupra nevoii de a merge la muncă în fiecare zi. Înainte de a vorbi despre culori și design, sunt câteva lucruri pe care trebuie să le luăm în considerare: mărimea spațiului disponibil, bugetul și cât de mult folosești biroul în timpul zilei.
Nu supraestima sau subestima spațiului pe care îl ai disponibil. Spațiul trebuie măsurat cu atenție și trebuie luate în considerare: ușile, ferestrele , prizele, pe care mobila nu ar trebui să le blocheze.
Dacă petreci mai mult de 5 ore pe zi la birou, confortul trebuie să fie la imperativ, iar mobilierul să fie practic. Mobila la comandă oferă posibilitatea de a crea spații amenajate conform cu nevoile personale. În ceea ce privește bugetul, ca în orice spațiu, mobila poate să coste mai puțin sau mai mult în funcție de dorințele și nevoile tale. Însă nu omite decorațiunile, echipamentele informatice, papetăria și alte lucruri necesare.
2. Detaliile adaugă o aură personală biroului
O piesă de mobilier care îți permite să expui una din pasiunile tale, cum ar fi o masă de șah de colecție, îi va impresiona pe vizitatorii tăi și îți va aduce aminte, totodată, de lucrurile care îți fac cu adevărat plăcere să le faci.
De asemeni, o zonă de relaxare, în care cei ce te vizitează să se simtă mai apropiați de tine este o altă modalitate de personalizare a spațiului de lucru. Conexiunea este cheia succesului, iar ambientul spune totul.
Biroul este o oportunitate de a-ți exprima personalitatea și de a te înconjura de lucrurile care te inspiră și te motivează.
3. Selectează schema de culori potrivită
În această parte vom vorbi despre influența cromaticii asupra stării de spirit. Biroul este locul în care creierul trebuie să lucreze, așa că recomandăm nuanțe relaxante și texturi care să te invite la confort, dar să rămân în același timp într-o zonă destul de formală. Dacă, de exemplu, job-ul tău necesită creativitate, adu-ți în zona de lucru culori, decorațiuni sau obiecte care te inspiră. Spațiul unde muncim ne ocupă o mare parte din timp, iar acele opt ore petrecute zilnic, trebuie făcute într-un cadru armonios.
De reținut este că nuanțele întunecate de mobilier (maro, gri, negru și mahon) oferă un aspect masculin, premium. Nuanțele mai deschise, calde, funcționează bine, atât timp cât designul general rămâne coerent.
4. Iluminarea este și ea importantă
Lumina naturală este importantă, fiind un stimulent de bună dispoziție și reducând, totodată, oboseala ochilor atunci când scrii sau citești. Însă, iluminatul ambiental are rolul de a suplini lumina naturală atunci când lucrezi până târziu. Specialiștii spun că este bine să existe un echilibru între intensitatea și culoarea luminilor folosite pentru ca acestea din urmă să nu fie obositoare sau ineficiente. Alegerea luminii potrivite pentru birou este, prin urmare, foarte importantă pentru eficiența și productivitatea muncii, dar și pentru menținerea unei atmosfere potrivite la locul de muncă.
În încheierea acestui articol, considerăm că este important să creezi un cadru de business adecvat, care te va ajuta să rămâi concentrat asupra jobului, dar totodată să fie și un spațiu plăcut, în care să te simți în largul tău, ori de cate ori lucrezi.